Amanida camperola amb vinagreta de mel

27.9.09


Pintura de Jacek Yerka


Ingredients:

Per a l'amanida:
 Fulls d'enciams diversos i al gust
 Bacó
 Daus de formatge manxec
 Pinyons torrats

Per a la vinagreta de mel:
 1 cc de mel de romaní o de milflors
 1 cc de vinagre blanc, també vinagre balsàmic, però blanc!
 2 cc d'oli d'oliva verge
 Un polsim de sal
 Un sustet de pebre blanc, opcionalment

Preparació:
Saltar els pinyons en una paella amb unes gotes d'oli d'oliva fins torrar-los. Saltar la cansalada fins que quedi cruixent. Reservar ambdues coses.

La vinagreta la preparem barrejant tots els ingredients i emulsionant-los ràpidament.

Per muntar el plat posem primer un llit amb les fulles de les crudités, i afegim la cansalada i els pinyons, millor si estan tebis, i el formatge manxec i amanim amb la vinagreta.

Suggeriment:
 Si teniu dubtes que no agradi la vinagreta de mel, podeu triar un altre amaniment, però no abuseu d'aquells que siguin d'un sabor molt intens perquè esmorteirà el sabor de tot el conjunt.

Notes:
cs: cullerada sopera
cc: cullerada de cafè

8 comentaris

  1. Aquesta amanida és molt bona, enriquida amb ingredients de molt sabor. A mi la vinagreta de mel m'encanta i una mica tebi queda deliciós...

    ResponElimina
  2. A nosaltres també ens agrada motl fins i tot als tiquis-miquis de la família, i tens tota la raó amb això del tebi, fa un contrast boníssim.
    Petó
    LQL

    ResponElimina
  3. Quin canvi de look més bonic. El dibux m'encanta i la recepta és un plaer. Petonets a la més guapa de la Terra Alta.

    ResponElimina
  4. Maragda, ara si puc entrar al blog sense problemes. L'amanida bonísima...i el canvi de look m'ha encantat!! jeje...es molt graciosa

    ResponElimina
  5. Qué bonita que estais poniendo la casita. Me gusta el look.
    Besitos sin gluten

    ResponElimina
  6. Txell i Kike:
    Mira que sou salats! ¿que voleu que les xiques de la Terra Alta m'apedreguin quan passi per Los Camposines...? jo que tenia ben guardat el secret... ;D

    Núria:
    Ho veus com era jo fent de bruja avería trastejant per los tripes del bloc...

    María Luisa:
    Sobria, la casa sobria, porque lo que cuenta es el contenido..., guerra a las florituras!

    A tots/totes:
    Muchas gracias i besets a trocho y mocho

    ResponElimina
  7. Aquesta és una de les meves amanides preferides...m´encanta!!!...i trobo acertadíssim el vostra canvi d´aspecte...petonets

    ResponElimina
  8. Mª José:
    Sí que és molt bona l'amanida...
    Ens venia molt de gust fer aquest canvi, estava abans tot una mica amuntegat i carrincló. Em fa feliç que t'agradi. Petons

    ResponElimina

Moltes gràcies pels vostres comentaris que sempre ens agrada rebre.

Advertim que els comentaris amb contiguts ofensius i poc respectuosos seran retirats.

Besets!

Tradueix-m'ho al:

Pinterest

Instagram

Entrades populars

© la quinta de luculus
blog design by Elai Design